måndag 12 mars 2012

Lite för fort

I mitt hem, bland mina saker och ljud fungerar jag ganska bra. Följer samma mönster som tidigare, pigg på morgonen och sedan är det en lång och snabb rutchkana utför när hjärntröttheten slår till och energin tar slut. Men så länge jag är hemma så klarar jag även att hantera hjärntröttheten. Allt är så välkänt och redan rgistrerat så det känns som att mitt filter faktiskt fungerar bra när jag är hemma.

Idag vaknade jag piggare än någonsin. Fylld av energi var jag således ivrig att göra mig av med den. Föreslog att vi alla fyra skulle åka tidigt till en affär för att inhandla den där toalettsitsen som vi borde köpt för längesen. Bara vi åker så vi är där 09.59, precis när de öppnar, tar det lugnt och långsamt så borde det gå. Hur svårt kan det vara? Jag ska ju bara in å ut..
Märker redan efter bilresan att hjärntröttheten närmar sig och väl inne i butiken så känns det som att någon bytt ut mitt huvud mot ett betongblock, hällt i mig två liter vodka och kört mig runt runt i nån karusell. När Tobias frågar mig enkla frågor får jag kämpa med att först förtå vad han säger sen ge nåt vettigt svar. Det märkliga är att det som utspelar sig i min verklighet nog inte uppfattas av någon annan än just mig.

Väl hemma är energin slut och hjärntröttheten är så påtaglig att jag resten av dagen ligger på gränsen till vad som är hanterbart. Skit, skit, skit! Varför kunde jag inte bara stannat hemma. Då kanske jag kunde haft en riktigt bra dag, hela dagen.

I lördags så klarade jag av att få håret fixat OCH var på fest i nästan en timme på kvällen. Jag var näst intill medvetslös efter den strapatsen. Kanske inte så bra för min hälsa men så viktigt för mitt välbefinnande. Jag kände mig så normal, så glad, så mycket Marie. De utflykterna har gett mig blodad tand och det får mit så snabbt att tänka att jag nog borde klara liiite till. Har redan gkort massor med planer för denna veckan. Kanske fika med en kompis, träna lite Body Jam, veckohandla på Kvantum. Borde inte vara så svårt. Men jag kör helt enkelt lite för fort och då är det lätt att trilla av i kurvorna.
Skit, skit, skit. Idag backade jag sååå många steg.

1 kommentar:

  1. Jag kan definitivt tänka mig haka på litelagomläget. Du får bestämma vad som ryms i det facket.
    Kram

    SvaraRadera